Yes ma'am

Så fort vi hade landat i Sverige blev jag sjuk. Eller iallafall några timmar efter. Frös som ett spädbarn i snön. Iskallt och grått. Inte som i Filippinerna där det är tropisk värme och massvis med glada och öppna människor, mina släktingar finns där, min hy mår som en babyrumpa och nämnde jag att det är varmt där?

Har bara klagat sen jag kom hem. Vill inte vara kvar i lilla landet lagom. Det finns så mycket mer därute än detta. Jag vill uppleva allt. Sverige är absolut inte dåligt, tvärtom. Det är ett jättebra land. Mitt hemland, som är tryggt och har sina fina stunder. Men jag vill uppleva mer än vad Sverige har att erbjuda.

Är som fast i ett läge där jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv. 
Är ju rätt vanligt bland folk i min ålder men orkar inte sitta och fundera mer. Måste ta beslut typ nu.





3
Johan

Ååh Det låter ju jättehärligt med fillippinerna ju
Ser själv framemot att åka utomlands också
men man måste ha tid och pengar
Fast ditt hemland är väl Filippinerna på sätt och
vis för att du har filippinskt påbrå :)
Sedan har jag en fråga kommer du att ha någon
spelning framöver med ditt band??
är nämligen ganska mycket i svängarna runt Västerås
Så kanske jag kan komma och kolla!!
ni är jätteduktiga!!

Svar: Det var verkligen jättehärligt! Både att träffa mina släktingar samt att få lite välbehövd semester.Ja, tyvärr är det ju så.. Men det är bara att jobba och spara pengar tills nästa resa! :)
Mitt hemland kan jag inte påstå att det är (även fast jag kanske skulle vilja det), då jag är född i Sverige och aldrig bott i Filippinerna, det nog mammas hemland mer :) Men filippinskt blod har jag definitivt!
Vad roligt att höra att du tycker det, det glädjer oss verkligen!
På fredag den 8 mars spelar vi på Växhuset, tror det börjar sju? Återkommer med mer info asap :-)
Chasmin

Johan

Jag trodde först att du kanske hade spanskt
eller portugisiskt påbrå eftersom ditt efternamn
låter lite så men kanske kan det vara för att
Filippinerna en gång var spansk koloni och då
är det influerat av t.e.x spanska namn ,spansk kultur o.s.v
tänk om ditt band skulle bli känt i filippinerna hehe
då skulle ni få åka runt nästan hela jorden för att spela

Svar: Ja precis är det som du säger. Jag har nog spanska rötter långt bak i tiden.Haha ja, tanken har väl slagit mig. Min morbrors fru var väldigt ivrig på att få "göra mig känd" när jag var där nere så då tänkte jag på bandet, men jag sa att nästa gång så ;)
Chasmin

Johan

Kan du prata filippinska??
Eller du kanske kan litegrann
Min erfarenhet av filippinsk folk är att dom är väldigt
trevliga och ler alltid sedan är de vackra också

Svar: Haha nej jag kan inte det, lite synd faktiskt.. Kan några enstaka ord bara.Ja, de är ett fint folk, tar det sista som en komplimang, iaf som en halv ;)
Chasmin